Business intelligence bij Albert Heijn 2005 (pdf)
Pallas is niet alleen de godin van de wijsheid, maar ook de naam van een van de meest succesvolle datawarehouses
van de afgelopen jaren. Via Pallas worden wekelijks duizenden rapporten gedraaid. Vrijwel de gehele
Albert Heijn-organisatie maakt er gebruik van. Albert Heijn won vorig jaar zelfs de Nederlandse Architectuurprijs
voor Pallas. Wat is de visie achter Pallas? Wat maakt het zo effectief? Hoe ziet de toekomst eruit? Productmanager
Business Intelligence John Scholten (JS) van Capgemini praat met Egbert Dijkstra (ED), Manager
Business Intelligence bij Albert Heijn en de drijvende kracht achter de realisatie van Pallas.
Ralph Kimball
De site van datawarehouse goeroe Ralph Kimball. Een must voor iedereen die iets met datawarehousing te maken heeft.
ICT-Architectuur kampioenschap 2004
Albert Heijn heeft de eerste ICT-Architectuur prijs gewonnen met de inzending over het Pallas project.
Project Pallas
Presentatie van Niek Mulder van Albert Heijn over het Pallas project. Deze presentatie is in 2003 gegeven aan de Oracle Gebruikersclub Holland. Inmiddels is de omgeving zodanig gegroeid dat er gemiddeld iedere 1,3 seconden een rapport uitgevoerd wordt.